افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران کرونا در فارس زنگ هشدار بازگشت مجدد این ویروس نامرئی در بین اهالی این استان را به صدا درآورده است ، بر اساس امارهای موجود ۱۷ بیمار کرونایی در مراکز بیمارستانی این استان خدمات ویژه دریافت می کنند.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 30 September 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آمارهای مبتلایان به کرونا طی هفته های اخیر نشان از جان گرفتن مجدد این ویروس نامرئی در استان فارس دارد

سیر صعودی مبتلایان به کرونا در فارس طی هفته‌های اخیر زنگ هشدار دوباره‌ای به صدا درآورده و این سوال مطرح است که آیا پاییز و زمستان ۱۴۰۲ دوباره رنگ کرونا می‌گیرد؟

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم اکنون ۲۵۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه هشتم مهر ۱۴۰۲، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۹۱۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۱۷۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵ هزار و ۳۵۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۴ هزار و ۲۶۱ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۵۵۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

هم اکنون ۲۵۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همچنین مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۲۰۸ نفر است.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و ۶۴۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۹۱ هزار و ۳۶۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۶۸۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۷۰۶ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۸۸ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۵۸۸ دُز یادآور واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار